Jan
31
Inlagd 2010-01-31
Inlagd i Mitt liv av jenni80

Plötsligt är bloggen en ventilator igen! Måste få avreagera mig och samtidigt dela med mig av vad Liam sa i fredags efter att jag suttit i ett långt och ledsamt samtal med försäkringskassan. Tårarna sprutade och jag var väldigt ledsen och förbannad över deras beslut att inte bevilja mig halv sjukpenning för januari* min underbara son ger mig då en tröstande blick och säger sedan direkt från hjärtat: ”Tänk mamma om dom visste hur vi har det, dom förstår inte…” Helt otroligt att en 8-åring är klokare än vad hela fk är tillsammans!

 * Sex veckor är ok att vara sjukskriven när man förlorat sitt barn, allt där efter är ”för lång tid”!!! Har fällt alldeles för många tårar över fk, och jag vägrar gå till en psykolog för att få på papper att jag är psykiskt sjuk, vilket fk tycker är det jag borde göra om jag behöver vara mer skukskriven. Jag är INTE psykiskt sjuk -jag sörjer mitt barn och det gör ont, det är svårt, jag lever i en mardröm! Allt  jag vill är att få lugn och ro att sörja och anpassa mig till mitt nya liv. Jag har ingen ork att fightas och försvara mig, det finns ingen kraft alls till det… Och det handlar ”bara” om ett fåtal timmar, så jag låter Fk vinna, igen, jag ger mig. Hade jag haft någon chans över huvudtaget? För mig är Elton värd mer än två månader av sorg, men för ”dom” är han inte värd mer än sex veckor, det får mitt hjärta att gråta…

Kommentarer

Isabelle, mamma till två söner, 31 Januari, 2010, kl. 11:34

F-n för pappersbyråkrati och stelbenta regler!!!!!
Kram till Er och underbara Liam!


Erika, 31 Januari, 2010, kl. 13:08

Nä fy tusan, det verkar inte klokt. Finner inga ord, mer än usch, usch, usch.
En stor kram iallafall från mej!


Medmänniska, 31 Januari, 2010, kl. 13:22

Jenni, jag blir så förbannad! Det är så infernaliskt, idiotiskt och rent av vidrigt att en svensk myndighet år 2010, som i grund och botten är till för att hjälpa människor, kan sitta och säga att ’sex veckor är allt man får’ när man förlorat ett barn. En människa har försvunnit, slutat att existera och de anhöriga ska efter sex veckor kunna ”gå vidare” och klara av ett arbete. Hur fan ska man ens kunna ta sig ur sängen, eller ta sig i sängen för den delen… Jag kommer fila på ett brev, ett brev som ska skickas till tidningar, och inte minst till vår rent äckliga regering som låter detta hända. Så här får det inte gå till. Människor måste få sörja sina anhöriga, sörja sina barn, och det tar fan mer än sex veckor. Nu räcker det!

All styrka till dig och din familj Jenni!


Helen, 31 Januari, 2010, kl. 13:56

Håller med föregående skrivare…det är bara inte klokt att det är så…det finns så många ”fuskare” som utnyttjar systemet…men när man verkligen behöver fk, så blir det så här…vem kan mäta sorg?? Inte dom i varje fall…styrkekramar till er från en bloggläsare som verkligen berörs…extra stor kram till charmtrollet Liam


Pia-Lena, 31 Januari, 2010, kl. 14:41

Dom vet inte hur det känns att mista ett barn o vem tror att man har sörjt klart efter sex veckor. Jag önskar att dom hade läst din blogg o förstår hur hela familjen mår.
Jag skickar en stor kram till er ifrån skåne. Liam är en super kille ge honom en kram ifrån mig.


Erik och Arvids mamma, 31 Januari, 2010, kl. 14:47

Så kloka ord från er son och du är inte psykisk sjuk.Du behöver precis som du skriver lugn och ro för att anpassa dig till ett nytt liv.
För att få lugn och ro mer än några veckor måste man alltså få en psyk.diagnos, helt sjuk men nuvarande regler är sådana. När vi förlorade Erik och jag inte klarade av att arbeta fattade jag inte först den sjuka nödvändigheten i att sätta psykiatriska diagnoser på svår sorg, men det var det enda sättet för att jag skulle få sörja i lugn och ro.Mina diagnoser har skiftat, och när sedan en av våra andra söner blev allvarligt sjuk och dog efter ett år, blev de villrådiga i vilken diagnos jag hade.Jag är ju fortfarande inte tillbaka på heltid och min senaste diagnos är posttraumatisk stress.Jag har hela tiden hävdat att det är svår sorg som jag är drabbat av och som ger mig funktionsnedsättningar. Jag har efterhand försökt och se mina möten med proffsen som tillfällen då jag kanske kan tillföra dem lite mer kunskap om sorg, men ibland är jag bara så trött på det.
Det mest kränkande för mig är det som du skriver att våra döda barn inte verkar vara värda mer. Våra barn är ju det viktigaste vi har i livet, det handlar om vår allas existens. Om våra barn dör är det väl inte konstigt om man hamnar i ett tillstånd som går utöver allt annat i livet. Kram Karin


Lena Mamma till 5 Mormor till 5, 31 Januari, 2010, kl. 15:03

Liam är underbar, tänk så klokt av en åttaåring. FK är helt sjuka, läste idag i DN om en kille som hade 122 timmar/ mån för personliga assistenter. Tills i julas, då tog dom helt plötsligt bort 116 av dessa timmar. För en kille som har en CP-skada o inte kan klä sig, laga mat osv. De verkar inte ha någon medmänsklighet över huvudet taget. Jag tycker att du ska be någon som du har förtroende för, att kämpa vidare mot FK. Lycka till o Många kramar till er alla tre.


caroline s, 31 Januari, 2010, kl. 15:17

idioter..man blir så arg å lessen en del jä..ar kommer undan med vad som..men som man tyvärr bruka säga så drabbar det ju de som verkligen behöver de/ eller sköter sig..stor kram ♥


Kristina E, 31 Januari, 2010, kl. 15:29

Förstår inte försäkrningskassan bedömningar. Att man ens ska behöva bråka om en sådan sak så kort tid efter att förlorat sitt barn.


Karina, 31 Januari, 2010, kl. 15:58

Åhhhhhh, jag blir så arg så jag kokar! Sånt här ska ju bara funka och man ska absolut inte behöva ta såna strider i din/er situation. Omänskligt är vad det är. Styrkekramar till dig Jenni!


Kicki, 31 Januari, 2010, kl. 17:02

Jag bli så ledsen när jag ser vad FK håller på med. Jag bråkade med dem i 2 år. Man har inte någon kraft att hålla på med dem man har fullt upp med att stå på sina ben. Undra hur de själva skulle klara att mista sitt barn. Jag stannade inte hemma för att det var roligt utan för att sörja sitt barn tar all kraft och energi och det fanns ingen ork till att jobba och ska man vara på sitt jobb ska man kunna göra det man ska där. Jag tro snart att vi behöver samla alla på FK och berätta hur det är. SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ!!!! När det gällde fördela till mig då hörde hon inte av sig men när det var tvärtom då ringde hon gärna.
Hoppas du orka stå på dig Jenni. Kramar från Kicki


Jennie, 31 Januari, 2010, kl. 17:04

ÅHHH! Undrar om man måste vara totalt känslokall för att få jobb på fk. Vet att min mamma hade samma problem när hon blev änka, 35 år gammal och själv med tre små barn. Ingenting verkar ha ändrats på 15 år, tragiskt!!! Tur att Liam är så klok och medmänsklig! Många kramar.. (Kan inte sluta tänka på hur människor har mage att va så kalla)


malene, 31 Januari, 2010, kl. 17:05

Jag undrar om någon är med människa på F-kassan för kännslorna stoppar de i en låda då det kommer till jobbet många av dom tyvärr. Det är ju många som jobbar där har ingen av dem mist ett barn? och måste man ta hjälp av psykriatrin för att få sörga i fred. det finns andra som utnyttjar systemet varför inte ta tag i det problemen. jag tycker du e stark som bara ska ha halvtid för januari. Du är enastående och Liams tankar är helt underbara och helt rätt.
Jag bråkar med fk för tillfället om 1/4dels vårdbidrag men det verkar inte som vi ska få det vidare 1 år. Så när min dotter med diabetes och en del annat så får jag ta semester, byta tid med kolleger. När det blir sommar och jag är tvungen att arbeta så skiter det i allt vad medmänsklighet.


Frida, 31 Januari, 2010, kl. 17:39

Ögonen fylls med tårar Jenni, det är så fruktansvärt omänskligt det här så man finner inga ord! Jag trodde FK arbetade med ersättningar till människor och inte till känslolösa maskiner men det verkar ju så… Jag är säker på att bakom deras hårda mask döljer sig ett hjärta av sten om de bara kan ha mage att uttrycka sig så mot dig… All styrka till er.. Kramar i massor..


Åsa, 31 Januari, 2010, kl. 17:54

Ja det är skrämmande hur människor får bli behandlade. Man kan inte mäta sorg i tid eller dagar det tar den tid det tar. Men har du ork så överklaga det är ju ett sätt att visa att du tycker beslutet är fel.
Kram Åsa i Örebro


Kicki, 31 Januari, 2010, kl. 18:20

Jag blir så förbannad. Vem orkar ta strid när man just förlorat sitt barn? Vem fan får göra en allmän bedömning om att man sörjt färdigt efter sex veckor?? Vem??
Fattar om du skiter i FK just nu…
Sänder er styrkekramar i massor och tankar till er såhär i vinterns mörkaste tid!

Kramar Kicki från Norrköping


Agneta, 31 Januari, 2010, kl. 18:23

FK är inte kloka. Man hör nästan dagligen om fall som liknar ditt där det ställs orimliga krav på en. Nä jag välkomnar ett regeringsskifte och förhoppningsvis bättre regler inom sjukförsäkringen. Det är ju den nuvarande regeringen som ställt till med allt detta.:(


Ewa, 31 Januari, 2010, kl. 19:59

Lider med dig. De som sitter på FK är bara kontorister. Varken läkare eller psykologer. De måste lita på vad läkaren anser.
Hoppas du orkar överklaga eller någon som orkar hjälpa dig.
De skall ha mycket motstånd.
Kram Ewa


Anneli, 31 Januari, 2010, kl. 20:21

Hade inte det här varit en sida där man vill visa stor respekt för er och för Elton, och inte vill skicka en kommentar med hemska ord, hade jag skrivit tusen svordomar!!! Hur kan ni behandlas så här?!? Jag blir ledsen, arg, förtvivlad och besviken över hur samhällets skyddsnät för människor i kris (inte) fungerar.
Många kramar från Anneli i Vänersborg


mormor/mamma/svärmor, 31 Januari, 2010, kl. 20:22

Tack för goda bullar!
Nu Jenni är det 8605;- kvar till 100´.
Vi kämpar på för vår och alla andras hjältar och hjältinnor.
Kram mamma.


Elin, Andreas och Liam, 31 Januari, 2010, kl. 21:23

Dom är fruktansvärda, vad är det för hemska regler man blir ju mörkrädd… Sverige stor skärpning, detta ska du/ni inte ens behöva ”fightas” för…
Man blir så ledsen, är det människor som jobbar där??? Goa Liam som är så klok, men det är skrämmande!
Kramar till er från oss!


En mormor i cyberrymden, 31 Januari, 2010, kl. 22:08

Det gör ont i hjärtat att läsa vad du skriver men försök att samla ihop lite kraft och begär omprövning av deras beslut. Nästa instans kanske har mer empati och förståelse för vad ni går igenom. Facket hjälper till med hjälp av sina jurister. Jag är säker på att du orkar, din Elton är med dig hela tiden, det VET jag.


Amanda, 31 Januari, 2010, kl. 22:22

sänder mina varmaste kramar o tankar till er alla i denna stund…kramar!


malin, 31 Januari, 2010, kl. 22:32

fyfan vilka idioter… dom har ju uppenbarligen inte gått igenom hälften av det du gjort!
dessutom tar det minst ett år att sörja klart! man måste lixom passera alla årsdagar och högtider för att kunna ta steg för steg..det kommer säkerligen aldrig sluta vara jobbigt men 6 veckor, fyfan!
styrkekram!


Linda ( från Sundsvall), 31 Januari, 2010, kl. 23:46

Försäkringskassan är verkligen ett nödvändigt ont… Fina Liam, han såg verkligen rakt in i ditt hjärta=).

Måånga kramar!


Anna V, 1 Februari, 2010, kl. 09:11

Åh, Liamgubben. Undrar hur han mår i sin lilla själ. Han sörjer ju också. Om det är ekonomiskt möjligt så strunta i FK, de suger ork som du så väl behöver. Sverige har blivit så kallt, tyvärr. Kramkram.


Hanna, 1 Februari, 2010, kl. 09:32

Det är helt otroligt, har ni inte redan ett helvete utan att Fk ska göra det värre. Jag hoppas ni får lugn och ro snart. Ta hand om varandra styrkekramar


Faster Nette, 1 Februari, 2010, kl. 09:42

Jag är inte förvånad när det gäller fk.
De kanske borde lyssna på Liam som är klokare än dem.
Detta måste bli en ändring på, det är inte klokt.

Bamse Kramar
Nette


Elle, 1 Februari, 2010, kl. 09:45

Jag har hittat hit ett par gånger och varje gång lämnat din blogg med tårar i ögonen, just nu ser jag knappt vad jag skriver för att de rinner igen. Idag väljer jag att kommentera, ärligt talat har jag inte ”vågat” innan, av osäkerhet och rädsla att säga något fel. Tror många tänker så, tyvärr.
Jag har själv fyra barn och att mista ett av dem är en tanke som man inte vill tänka. Att ventilera i bloggen är nog ett bra sätt för dig att sörja. Fortsätt med det om det känns bra för dig. Man måste släppa ut sina känslor! Jag vet inte vad jag kan säga för att trösta dig, kanske bara ge dig en värmande kram…
Din Liam är en härlig kille! Ungar förstår ofta mer än man tror och hittar för det mesta de rätta kommentarerna, som vi vuxna inte ens tänker på! Ge honom en extra kram!
Stå på dig! Ge inte upp i kampen mot försäkringskassan!
Kramar Elle


Linda, 1 Februari, 2010, kl. 10:56

Jag förstår din ilska!!! Försäkrinskassans tjänstemän följer sin manual slaviskt. Ge inte upp, utan överklaga. Det är klart att du inte har sörjt klart efter sex veckor! Jag tycker ändå att du har visat fk din välvilliga inställning till arbete genom att redan vara tillbaka på halvtid. Så mitt råd är att stå på dig!

Liam är en klok kille. Ägna din ork och energi åt honom så mycket du kan. Barn är verkligen ”här och nu” och det är vi nog många som behöver lära oss.

Jag har följt din blogg länge och tar för vana att kika in några gånger per vecka för att se hur det är med er. Känn inte att bloggen ska vara någon press. Använd den som du själv beskriver, som en ventil för jobbiga tankar och annat. Tänk på att du bloggar för din egen skull, även om du hjälpt mig och säkert många andra att ta vara på det vi har och uppskatta varandra.

var rädd om dig och familjen. Du finns i mina tankar!

kram


Malin, 1 Februari, 2010, kl. 10:56

Usch man blir så fruktansvärt arg och ledsen hur dom bara har mage att göra såhär :(
Fina storebror så klok du är, varm kram till dig.
Många kramar Malin


Malin, 1 Februari, 2010, kl. 10:57

Den ledsna figuren skulle såklart vara efter såhär men det blev tyvärr fel..


Marina, 1 Februari, 2010, kl. 11:22

NU kokar det i mig!! Att de ens kan vara så omänskliga.

Massor av styrke kramar till er.
Marina


Helena, 1 Februari, 2010, kl. 12:24

Jag blir så förbannad så jag gråter. Vad är det för robotar som sitter och styr på FK? Finns det inget som heter empati längre? 6 veckor … jösses … undrar vilken människa som ”är på benen” igen efter ynka 6 veckor?!

Förstår dig att du inte vill kämpa och jag misstänker att det ändå inte skulle leda till någon förändring i deras beslut ;-(.

Kramar till er alla!
Helena :o )


Malin, 1 Februari, 2010, kl. 13:45

Saknar ord och blir så arg så jag skakar! Vad har hänt med mänskligheten! Tänker på er!


Sarah Jansson, 1 Februari, 2010, kl. 14:06

Finner inga ord. Blir så ledsen av det du skriver. Tappar tilltron till myndigheter som mäter människors lidande och sorg i veckor. Tycker att ni varit så otroligt starka som, enligt mina mått, redan börjat jobba igen och försöka skapa en vardag.


Tess, 1 Februari, 2010, kl. 14:43

Jag blir så jävla förbannad rent ut sagt…Att det alltid ska vara stök och bråk med dem.. De måste vara omäskliga robotar som sitter där som kan ge dej såna kalla och hårda svar tillbaka…
Du och Elton behöver den tid bni behöver för att du ska orka gå vidare oavsett vad fk säger…
KÄMPA!!!

LIAM du är en stor kille fast i en liten killes kropp..fantastiska tankar och uttryck i det mesta..

Tess mamma till Liam & Leo


Helen, 1 Februari, 2010, kl. 15:22

Vad ska man säja, man bara gapar av förvåning! Var är MEDmänniskan i FK?
Kämpa på tappra familj!


Elsa, 1 Februari, 2010, kl. 17:19

Jag håller med alla – FK kan inte behandla människor på det här sättet. Du och din familj har haft nog, utan att behöva bråka med myndigheterna också. Hoppas, hoppas att du orkar kämpa på. Vi är många som vill stötta dig i processen. Hoppas våra kommentarer ger dig lite extra styrka.


Lars, 1 Februari, 2010, kl. 18:37

Kollade med FK:S hemsida och fick veta följande:Du skrev: Finns det något bestämt om hur länge man kan vara deltidssjukskriven efter att ha mist ett litet barn i cancer?
Svar: Den 1 juli 2008 infördes en tidsbegränsning av sjukpenningen. Det innebär att du kan få sjukpenning i högst 364 dagar under en period av 450 dagar. Efter 364 dagar kan du ansöka om förlängd sjukpenning i som mest 550 dagar. Ersättningen är något lägre än den vanliga sjukpenningen.

Hjälper gärna till med en fight,detta är omänskligt, missbruk av tjänsteställning och en massa annat.


Therese, 1 Februari, 2010, kl. 22:55

Fruktansvärt!! Finns inga ord för hur folk kan bete sig. Hur kan man leva med sig själv när man sätter tid på sorg och framförallt tid på sorgen att förlora det finaste man har, sitt barn!!

Hoppas du orkar kämpa vidare, vi är många som stöttar och inte kommer att vara tysta över hur FK behandlar folk.

Tusen kramar från Therese och liten Gustav


johanna, 2 Februari, 2010, kl. 08:26

Förstår att du inte orkar fightas med fk för de har ingen vett i skallen. Jag hoppas du finner ro i din dag till slut ändå men det är skit att de ska ”vinna” över så många människor när vi är i ett stadie där vi inte mår bra. Kram på dig


Sara L, 2 Februari, 2010, kl. 08:48

…man blir så arg att man kokar, där sitter FK’s egna läkare och tittar på bedömning av diagnos, och slutar sen läsa om personen och vad den går igenom. För oss drabbade är det här vår verklighet och vardag, för FK är det här 5 minuters pappersexersis.
Läste i tidningen häromdagen att vi nu har färre fall av utbrändhet och att svenskarna är mindre stressade… lite längre ner i samma artikel framgår även att läkarna har fått nya direktiv i hur de ska bedöma såna fall, så då är det ju inte så konstigt att man utrotar de utbrända och vidbrända. Diagnosen finns inte längre hos FK. Troligtvis inte sorg heller. Snart kan man kanske inte heller bedöma benbrott som ett hinder för att gå och det är ju jättebra för det betyder ju att folk bryter benen i mindre utsträckning i det här landet…eller!? Idioti!!
Snart är nog inte cancer heller en diagnos hos FK och då kommer statistiken visa på att vi mirakulöst är friskare och inte har såna problem längre. Tänk om det kunde vara så enkelt! Vi tar bort en diagnos ifrån försäkringskassans bord, så man inte kan vara sjuk på det sättet och heller inte få ersättning för den som är drabbad och då försvinner sjukdomen!!!
Förlåt Jenni, läs min ilskna ironi som bara handlar om den omänsklighet FK visar oss som drabbas av sjukdom och sorg. Känns som att det är läge att dra en utskrift av just det här inlägget och alla kommentarer och skicka till högre makter, FK, politiker, media och regeringen, snart måste de inse att det här inte är ett värdigt sätt att möta människor på.

All styrka till er och några extra kramar till Liam.


Lotta Franzén, 2 Februari, 2010, kl. 11:37

Råkade själv ut för samma sak med FK när vi miste vår lille Vilhelm 2 dagar innan beräknat förlossningsdatum i mars 2008. De i frågasatte också hur länge jag skulle sörja, ”en krisreaktion kan inte pågå hur länge som helst” sa de till mig. Men vem kan sätta en tidsgräns på sorg? FK’s ”regler” saknar totalt medkänsla och empati och tyvärr är vissa handläggare värre än andra. Hur ska man orka ta upp kampen mot myndigheter när sorgen är som störst? Hoppas du får hjälp och kraft att kämpa vidare för din rätt. kram


Johanna, 2 Februari, 2010, kl. 13:59

Helt otroligt… Fk är det mest känslokalla och maktstyrande ställe i Sverige. SJUKT SJUKT SJUKT!!!

Fina Liam, så stora ord från en liten kille. Massa kärlek och värme…

Tänker på er så mycket

Många kramar


Rebb, 2 Februari, 2010, kl. 15:49

Vill komma med en annan vinkling på problemet. Detta med att Liam är så underbar som han är och hjälper er med sorgearbetet är något ni rätteligen är mycket tacksamma för. Vet att ni har en mycket bra dialog med honom om det som skett, men… Det är viktigt för Liam att ni (jag säger inte nu) går tillbaka till erat ”normala” liv, dvs handlar mat varje torsdag eller hur ni brukad göra innan skit cancern komm till er. Liam behöver se att ni kommer klara er genom detta, att ni är mamma och pappa fortfarande som man kan lita på och gå till när man själv har det jobbigt så han inte behöver gömma sina svårigheter även då detta ni genomlider är värst av allt som kan drabba en familj. Det enklaste sättet för honom att se att ni är ok och inte kommer rasa ihop är som sagt gå tillbaka till vardagen. Jag inser att det är mycket svårt men det finns en trygghet i att livet fortsätter med allt vad jobb o dyl det innebär. Vill verkligen poengtera att de har en tidsfrist på sörjandet är omöjligt. Som du så fint skrev tidigare så har Elton för alltid en plats(litet hål) i era (o våra) hjärtan och det ändras inteav att man återupptar rutiner ink att besöka hans grav. Önskar er styrkan ni behöverför att orka.


Faster Jytte, 2 Februari, 2010, kl. 16:33

Ibland undra man vad det är för djävla samhälle vi lever i, finns det ingen förståelse för att vi inte är stöpta i byrokraternas form. Jag blir så för….
.ad när jag läser ditt inlägg Jenni.
Samtidigt förstår jag att det inte finns ork för att strida hur länge som helst.
Kram


Moa, 2 Februari, 2010, kl. 17:34

Helt sjuka regler. Inte behöver man vara psykiskt sjuk för att beviljas sjukskrivning när man sörjer sitt barn, det är ju helt galet. VEM, VEM klarar av att gå till jobbet SEX VECKOR efter att ha förlorat sitt barn? Det känns fan som att Försäkringskassan borde få krav på sig att anställa folk som förlorat barn och vet vad sorg är, folk som är eller varit drabbade av psykiska sjukdomar och vet vad det handlar om. Inte känslolösa robotar.
Kram!


carro, 2 Februari, 2010, kl. 18:00

Jag vet inte vad jag ska säga som kan trösta.
Men fy fan för deras regler,.
Jag läser högt ur din blogg för min man,då våran tv-spelande 15 åriga son säger :
”fy fan,va dåligt av FK, den mamman kommer för alltid sakna sin son ,hon kommer för alltid sörja att hon förlorat sin son, räcker inte det som straff, kan hon inte få vara hemma tills hon känner sej så pass hel att hon orkar jobba,.. mamma,jag tror dom som bestämt lagarna kommer bli straffade själva på ett eller annat vis,dom är inte mänskliga”
Detta kommer från en 15 åring & jag kan bara konstatera att han är klok,jag trodde inte ens min son tänkte så om sanningen ska fram.
Jag trodde inte en 15 åring hade dom kvalifikationerna att bli så djupa, men oj vad fel jag hade.
Hade att var klok & djup, ja de visste jag ,men så pass,d trodde jag inte.
Jag önskar så jag kunde hjälpa dej att strida för att du skulle få lite mer tid hemma, bara få ”vara” så att säga, men jag vet inte hur…
Många kramar till er alla 3 <3 från Norr


Cathrin Larsson, 2 Februari, 2010, kl. 18:15

Det är ju helt sjukt hur FK kan få agera! Här sitter det människor som utnyttjar systemet, blåser systemet och tar ut miljonbelopp som dom inte ens har rätt till! När det då kommer människor i situationer där man verkligen behöver stödet så vägrar dom att ge en det! Jag blir så förbannad att sustemet ska vara så okänsligt och ohumant. Det är ju inte personerna på FK som är poblemet utan systemet och reglerna som är satta från högre makter… Tänk om de människor som bestämde kunde fatta, eller till och med varit i situationen, så dom kanske skapade ett system som skyddar och hjälper människor som har svårigheter!

Självklart ska man inte behöva bli diagnostiserad som psykiskt sjuk om man inte ens är det! Den idén känns ju också helt bisarr! Varför ska man be om en diagnos som man inte innehar!?

Din Liam är je bara helt fantastisk. Mitt i allt kaos så kommer han som ett ljus och säger så klocka och (för vuxna) väl genomtänkta saker. Vilken klippa er kille är!

Kämpa så länge du orkar, sen är det inte värt det! Tanken är att du ska återfå energi och bygga upp dig – inte bryta ner dig ännu mer!


Ammi, 2 Februari, 2010, kl. 19:57

Hur okänslig får dom va…hade dom tyckt det ”räckt” med 6 veckor om dom varit i samma situation som ni…nä skulle inte tro det!! Ååhh man blir så himla arg och ledsen för hur dom behandlat dig och säkert många andra oxå. Hoppas du eller nån i din närhet orkar kämpa vidare, dom FÅR inte vinna. I stället måste det ändras i deras regelverk så sunt förnuft kan få råda. Många varma styrkekramar till dig och din och de dina!


jennie, 2 Februari, 2010, kl. 20:57

herregud det är inte klokt. hur kan de behandla en så o tvinga dig tillbaks till jobba när du mist din son. hörde en liknande berättelse på tv4nyheterna för några v sedan om en mamma som skulle infinna sig på arbetsförmedlingen dagen efter hennes barns död. helt sjukt…jag tycker du ska skriva ett brev till högsta chefen på fk el regerignen o fråga om detta verkligen är mänskligt o få göra så här…tänker på er ofta….stor kram !


Paula, 2 Februari, 2010, kl. 21:13

Nej!! Jag blir så ledsen, arg o besviken. Kan man som människa vara stolt då man går till sitt arbete med dessa omänskliga regler:(
Jag önskar så att det fanns något man kunde göra för att ta denna strid för er och andra som hamnar i denna situation.
Styrkekramar till Er Jenni!!


Ann-Mari, 3 Februari, 2010, kl. 06:47

Massor av styrkekramar så att du orkar kämpa, Jenni! Låt inte detta omänskliga bemötande på FK få grepp om ditt goda hjärta, felet är hos dem. Även om jag tycker att du inte skall behöva kämpa mot sådant här just nu, är det fint att du skriver att du inte vill bli sjukskriven med en felaktig diagnos, utan att du kämpar för rätten att få sörja din älskade son, och samtidigt finna styrka att fortsätta leva. Det är så kortsiktigt tänkande att man skall sörja klart på 6 veckor – och betyder med säkerhet många framtida sjukskrivningar för de som tvingas tillbaka i ekorrhjulet medan allt ännu är som ett öppet sår.
Liam är en fin och klok kille!


Bettan, 3 Februari, 2010, kl. 18:54

Fk:s sätt att behandla utsatta människor gör mig rasande. Tänker på er, och förundras än en gång av Liams visdom. Fk borde anställa honom som handläggare! Har varit off-line i nästan en vecka med magsjuka, men jag har tänkt på er. *bamsekram*


Skriv en Kommentar
Namn:
Epost:
Hemsida:
Kommentar:

Powered by WP Hashcash

« Tillbaka till textkommentarer